Monday, November 22, 2010

Mozilla Add-ons for Facebook Madness

Berikut add-ons yang penting digunakan oleh para Facebook mania:

1. Cooliris
Kalau anda penggila website social networking dan suka browsing foto-foto dari teman-teman anda, maka Cooliris adalah add-ons yang barangkali berguna untuk anda. Cooliris akan membuat image gallery 3D dari foto-foto tersebut. Membuat browsing foto menjadi lebih menyenangkan.

2. Boost for Facebook
Add-ons ini boleh menggantikan template standard Facebook menjadi template yang anda inginkan. Ada 300 lebih skin yang boleh dipilih.

3. Facebook Toolbar
Anda ingin benar-benar mengintegrasikan browser anda dengan facebook? Guna toolbar ini. Dengan ini, maka browser anda akan benar-benar berintegrasi dengan Facebook melalui toolbar.

4. Facepad : Facebook Photo Album Downloader
Anda suka mengumpulkan foto teman-teman anda? Cuba add-ons ini. Dengan ini, anda boleh mendownload seluruh album foto teman anda dengan sekali klik.

5. Sharethis
Pada saat anda browsing, tiba-tiba anda mendapatkan sesuatu yang menarik, kemudian anda ingin share dengan teman-teman di Facebook? Gunakan add-ons ini untuk lebih mudah share sesuatu dengan teman-teman anda di Facebook.

6. Firestatus
Anda ingin mengupdate status anda di semua social networking seperti Twitter, FriendFeed, Facebook, delicious and identi.ca? Pakailah add-ons ini.

7. Facebook Video
Anda ingin download video teman anda yang dia post di facebook? Gunakan add-ons ini untuk mendownload atau mengkonvert video yang ada di Facebook.

8. Facebook User Search
Gunakan add-ons ini untuk mencari user yang ada di Facebook dengan cepat dan mudah.

9. Fire Facebook Sidebar
Kalo anda rasa Facebook Toolbar diatas tidak sesuai, kerana berada diatas, gunakan add-ons ini untuk menggantinya menjadi di sebelah kiri. Menggunakan model tree view, dan automatic updates, membuat pengalaman Facebook anda menjadi lebih menyenangkan.

10. Facebook Chat History Manager
Anda ingin menyimpan hasil chat anda? Add-ons ini dapat melakukannya. Dengan demikian, anda akan lebih mudah menyimpan kata-kata anda, atau info penting lainnya yang anda dapatkan melalui chat Facebook.

11. Facebook Chatbar +
Add-ons ini menampilkan emoticon yang boleh digunakan dichat facebook pada bagian atas chat windows anda, sehingga lebih mudah anda menampilkan emoticon, kerana anda hanya perlu mengklik emoticon tersebut.

12. Facebook Chat Notification
Anda harus bolak-balik untuk check apakah chat anda di Facebook sudah dibalas atau belum? Dengan add-ons ini, chat yang sudah dibalas akan memberikan notifikasi, sehingga anda tidak perlu bolak-balik membuka halaman facebook hanya untuk check chat anda.

13. Facebook Autopoker
Akan membalas secara automatik siapa saja yang meng-poke anda.

14. Remove all Facebook adds
Add-ons ini akan membuang semua iklan yang ada di Facebook.

15. Facebook ad stop
Menyembunyikan semua aplikasi spam facebook dari wall anda.

Dengan add-ons ini, semoga anda jadi lebih enjoy menikmati Facebook jauh dari sebelumnya. Good Luck...

3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...